Meklē inovācijas izglītībā un apgūst jaunas darba metodes

Valmieras Attīstības aģentūra veiksmīgi turpina apmācību ciklu izglītības darbiniekiem par karjeras izglītības atbalstu un jaunu darba metožu un prasmju apguvi. Šī gada sākumā aģentūra veica izglītības iestāžu darbinieku aptauju. Anketēšanas rezultātā tika noskaidrotas pedagogiem aktuālās apmācību tēmas, piemēram, efektīvas e-nodarbības organizēšana un vadīšana, jauniešu motivēšana, stresa vadīšana sev un skolēniem, pašizdegšanas sindroms ikdienā, kā arī attālinātā darba metodes, pieejas un prasmes.

26. februārī Vidzemes Inovāciju nedēļā notika vebinārs “Inovācijas izglītībā – efektīvas e-nodarbības formula”. Vebināra tiešraidē piedalījās 207 dalībnieki no visas Latvijas. Starp tiem bija pedagogi, izglītības iestāžu un izglītības pārvalžu darbinieki, kā arī citi interesenti, kuri ikdienā strādā attālināti un kurus skāruši tiešsaistes nodarbību vai pasākumu organizatoriskie un tehnoloģiskie izaicinājumi. Pasākums guva plašu rezonansi un pozitīvas atsauksmes gan no dalībnieku, gan no ekspertu puses.

Par vebināru stāsta Valmieras Attīstības aģentūras karjeras un izglītības projektu vadītāja Inna Purmale: “Vebinārā runājām par to, kā neapjukt un noorientēties plašajā izglītības tehnoloģiju piedāvājumā un kā atrast sev piemērotāko risinājumu. Eksperti dalījās savā pieredzē par to, kā tiešsaistes mācību procesā justies pārliecinoši, sasniegt rezultātu un nodrošināt pozitīvas emocijas sev un skolēniem. Vebināru lieliski moderēja Raunas vidusskolas direktors Edgars Plētnieks.

Vebināru iesāka Kristīne Mennika, kura ir “Citadele” bankas korporatīvās komunikācijas vadītāja un Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem valdes locekle. Eksperte sniedza ieteikumus, kā virtuālajā vidē veidot efektīvu, cilvēcīgu un iesaistošu komunikāciju. Kristīne Mennika dalījās arī pieredzē par attālinātā darba gudru organizēšanu, veidojot līdzsvaru starp darbu, sadzīvi un trīs bērniem un nezaudējot fokusu uz prioritātēm un savām personiskajām vajadzībām.

Vebināra turpinājumā Latvijas universitātes Starpnozaru izglītības inovācijas centra pētnieks Kārlis Greitāns sniedza ieskatu, kā pozitīvam rezultātam sasummēt attālinātā darba plusus un mīnusus. Eksperts dalījās ar praktiskiem padomiem un ieteica digitālos rīkus, kurus var veiksmīgi iekļaut attālinātā mācību procesā.

Savā pieredzē un labās prakses piemēros attālinātajā darbā ar kolēģiem dalījās arī trīs pedagogi: Valmieras Viestura vidusskolas angļu valodas skolotāja Iveta Glužģe, Gulbenes novada vidusskolas sākumskolas skolotāja Marta Katrīna Anže un Cēsu Jaunās pamatskolas direktors, sociālo zinību un vēstures skolotājs Ivo Rode. Pedagogi savās prezentācijās kopumā uzsvēra, ka efektīvas e-nodarbības formula ir optimisms, pozitīva attieksme, neliela humora deva un radoša pieeja savienojumā ar labi pārbaudītu digitālo rīku un rūpīgi saplānotu dienu un nodarbību.

Vebināru var atkārtoti noskatīties ikviens interesents, Youtube platformā meklējot “Vebinārs “Inovācijas izglītībā – efektīvas e-nodarbības formula”. Regulāri būs pieejami vēl citi vebināri un semināri pedagogiem, tāpēc aicinām sekot līdz Valmieras Attīstības aģentūras piedāvājumam gan mājas lapā, gan sociālajos tīklos.

Vebinārs “Inovācijas izglītībā – efektīvas e-nodarbības formula” tika finansēts Eiropas Reģionālās attīstības fonda iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” līdzfinansētā projektā “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas” (Next Generation Micro Cities of Europe UIA03-250). Šī informācija atspoguļo vienīgi autora viedokli, un iniciatīvas “Pilsētu inovatīvās darbības” iestādes neatbild par šīs informācijas potenciālajiem izmantošanas veidiem.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top